Effie Jury

Uw inzending zal worden beoordeeld door de bekwaamste en meest ervaren business leaders van België.

Aude Mayence
Voorzitter Effie Jury / UBA

AUDE MAYENCE

VP Marketing & Digital - Delhaize

Aude Mayence wordt licentiaat in Romaanse talen en literatuur aan de ULB, vervolgens behaalt ze aan de Solvay Business School een speciale licentie in Management en een Executive Master in Marketing en Reclame.

Ze begint haar carrière in 2002 in de wereld van retail bij Carrefour België als productmanager en onderhandelaar. Bij Mondelez wordt ze achtereenvolgens Category Manager en Brand Manager voor het merk Milka.

In 2010 verhuist ze naar Danone, waar ze wordt benoemd tot Senior Brand Manager en Marketing Manager voor de merken Danone, Petit Gervais, Vitalinea en Greek. Zij lanceert voor Danone de yoghurt à la grecque op de Belgische markt.

Sinds juni 2014 is zij Marketing Brand Director bij Delhaize België, waar zij zich bezighoudt met de strategie en positionering van het merk.

In 2018 wordt ze Marketeer of the year.

Els Thielemans
Ondervoorzitter Effie Jury / UMA

Els Thielemans

CEO - Maxus Belgium

Op 29-jarige leeftijd komt Els Thielemans aan het hoofd te staan van Maxus, waar ze samen met 3 andere young potentials vorm mag geven aan deze nieuwste telg binnen de GroupM-familie. Met de drive en het enthousiasme van een start-up en een steevast vertrouwen in mekaar bouwen ze Maxus uit tot een bureau met een nieuwe en frisse benadering op de markt dat de status quo durft uit te dagen.

8 jaar later bekleedt Maxus de 6de plaats in de UMA ranking. En het team? Dat heeft nog steeds diezelfde energie, passie en vertrouwen in mekaar. Een unieke cultuur waar Els persoonlijk voor garant wil staan. Els koestert een dynamische, innovatieve, collaboratieve en professionele attitude binnen het team.

Achter Els haar bijna sfinxachtig voorkomen gaat een enorm gedreven persoon schuil. Een die niet slaapt voordat ze elk detail begrijpt. Het onbekende moet worden ontdekt, het onbegrijpelijke moet worden begrepen, het complex moet eenvoudig worden gemaakt. Els houdt er ook van om te experimenteren met nieuwe manieren van werken. Zo is het hele team volledig getransformeerd naar een Agile organisatie, omdat dat perfect past bij de reeds bestaande cultuur van Maxus en tegelijkertijd zorgt voor een toekomstbestendige aanpak.

Voortbouwend op haar achtergrond als Handelsingenieur (Solvay) en professionele ervaring binnen Digitale & Algemene Planning en Strategie (Mindshare & Maxus), zorgt Els ervoor dat het Maxus-team volledig geïntegreerd aan de slag gaat.

Gregory Ginterdaele
ACC

GREGORY GINTERDAELE

Creative Director - Ogilvy Brussels

Gregory Ginterdaele is geboren in de fotostudio van een reclamebureau. Welk ander beroep dan creatief had hij kunnen kiezen? Als beste van zijn klas studeerde hij af aan de Sup de Création, en begon zijn carrière in Frankrijk. Al snel koos hij voor België, waar er minder gepraat wordt en zijn naam correct wordt uitgesproken.

Hij begon als Concept Copywriter en werd daarna Creative Director. Zo werkte hij onder andere bij Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Famous, Air, DDB, Ogilvy Social.Lab. Door het verweven van strategie en creatie op internationale en lokale campagnes voor merken als Toyota Motor Europe, Heinz, British Airways, McDonald's Europe, Audi Europe, P&G, Proximus, La Loterie Nationale, Leffe, Volkswagen, Delhaize, Amnesty International en IKEA werd hij 3 keer genomineerd als Creative of the Year en won hij 3 keer als Agency of the Year. Hij is één van de meest bekroonde Belgische creatieven.

Geoffrey Hantson
ACC

Geoffrey Hantson

Chief Creative Officer - Happiness
Geoffrey Hantson(50), is Chief Creative Officer of Happiness, from Brussels, Amsterdam, Paris and Saigon; he is also part of the global creative council of FCB.

Geoffrey has won 46 Cannes Lions and 120 Eurobest awards, including 3 Grand Prix. In 2012, Geoffrey was named to Business Insider's list of the 25 Most Creative People in Advertising; in 2013, he made it to the top of that list, with his work lauded as 'amongst the best advertising ever seen.'

More recently, his work won Grand Prix at the New York Festivals 2019 and Happiness Brussels was named 'creative agency of the year' both in Belgium (2019 & 2021) and at the New York Festival (2019). Geoffrey believes in the power of creativity and humanity- and in Happiness, which fuels both.

Dennis Snijders
ACC

Dennis Snijders 

Strategy Director - iO

Na studies in advertising media & design, sociologie en mediawetenschappen, lanceerde Dennis als intrapreneur een wereldwijd digitaal publishing model. Dit leidde in 2011 tot zijn verhuizing naar België, in de rol van Country Manager. Bij Medialaan stuwde hij innovatie in televisie met de uitrol van het streamingplatform Stievie, de voorloper van de huidige Belgische streamingdiensten. In 2015 richtte Dennis Gutzandglory als Digital Director de digitale afdeling op. Vanaf 2017 werkte hij bij Wunderman Thompson, eerst als Business Lead, daarna als Strategy Director, om het Brusselse bureau uit te bouwen als dependance van het Antwerpse bureau. In 2021 werd hij Strategy Director bij Prophets en vervolgens Service Line Director Strategy bij het nieuwgevormde iO, waar hij een team van 30 brand, content & cx strategen en een onderzoeksteam leidt.

Naast zijn werkzaamheden deelt Dennis vol passie zijn kennis met jong talent. Hij doceert onder andere aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, de Belgian Advertising School en H.Y.P.E. van ACC. Daarnaast is hij lid van het expert center strategie bij het ACC. Door de jaren heen werkte hij voor merken zoals Samsung, Alken Maes, Carrefour, Unilever, De Nationale Loterij en PwC.

Je zal Dennis vaak op plaatsen vinden, waar hij merken helpt om hun marketingstrategieën & organisaties te transformeren naar de nieuwe, interactieve context van vandaag.

Sophie Steyaert
ACC

Sophie Steyaert  

Managing Director - Wunderman Thompson

Sophie sprong na haar studies communicatiemanagement rechtstreeks het reclamevak in als Account Manager. In deze rol voelde ze zich als een vis in het water en evolueerde ze snel naar Account Director en later Group Account Director dankzij een stevig en gevarieerd klanten palmares. Ze startte bij Mosquito, was 5 jaar aan de slag bij Duval Guillaume en vond dan haar plek bij These Days (ex Wunderman Thompson - nu VML). Het is daar dat ze als Group Account Director de stap maakte naar een management rol als Chief Culture Officer met focus op de interne (samen) werking en de organisatie als een geheel.

In 2019 zette ze de stap naar TBWA om daar het management te versterken als Director of People. Een geweldige rol waarin Sophie haar leadership skills verder kon ontplooien en zich volledig kon focussen op een van haar sterkste krachten: people management & collaboration.

Na 20 jaar carrière in het vak, doordrongen van organisatiecultuur, creativiteit en merken, keerde ze zeer recent terug naar VML (ex Wunderman Thompson) om als Managing Director het bureau mee aan te sturen en het volgende hoofdstuk - onder de VML vlag - waar te maken.

Tomas Sweertvaegher
ACC

Tomas Sweertvaegher

Strategic Director - Springbok

Tomas heeft een Master in Handelswetenschappen (EHSAL) en ook in Internationale Relaties (KULeuven). Hij werkt sinds 2022 als strategisch directeur binnen de Springbok groep waar hij graag de brug slaat tussen merkdenken, technologie en creativiteit. Voordien leidde hij de strategische teams van LDV United en Ogilvy Brussels.

Hij zoekt voor elke uitdaging steeds naar de meest effectieve vorm van communicatie: van innovatieve activaties tot het jarenlange consistent bouwen aan een sterk merk.

Met Springbok, Ogilvy en LDV United won hij voor mooie merken zoals Ethias, Argenta, Torfs, Devos Lemmens, Zelfmoordlijn, …al meer dan vijftien Belgische en Euro Effies, waaronder 8x goud en een Grand Effie voor Special Olympics Tomas was al verschillende keren jurylid van de Euro Effies, Global Effies en de Global WARC Awards for Effectiveness.

Maarten Vanthemsche
ACC

Maarten Vanthemsche 

Managing Director - DDB Brussels 

Maarten leerde het vak als adverteerder bij BAT, Unilever, Telenet en Delhaize. Bij Unilever, 'de universiteit van de marketing', was hij verantwoordelijk voor de foods business. Later bij Telenet bouwde hij mee de mobile divisie uit met campagnes zoals King en Kong en de lancering van WIGO, het eerste all-in connectiviteitsaanbod. Bij Delhaize stond hij aan de basis van de herpositionering van het merk richting gezondheidscoach.

Na 15 jaar maakte hij de stap naar 'de overkant': de bureauzijde. Vanuit de overtuiging dat creativiteit de X factor is, maar dat er iets mis is met de relatie en rolverdeling tussen bureau en adverteerder kwam hij in 2020 aan het hoofd van DDB Brussels te staan, waar hij nog steeds managing director is. Sindsdien is zijn verantwoordelijkheid uitgebreid met de lancering van VOLTAGE Brussel en De Molenstraat, beide tailor-made agencies op maat van respectievelijk D'Ieteren en de openbare omroep.

Ilse Bruwiere
BAM

Ilse Bruwiere

Service Line Leader Creative Excellence - IPSOS
Docent Arteveldehogeschool Communicatiemanagement

Ilse heeft een master klinisch psycholoog en een master in de criminologie. Na haar studies, startte Ilse haar carrière in marktonderzoek bij het bureau Columbus (nu Ipsos). Ze werkte in haar carrière van meer dan 25 jaar ondertussen voor een hele resem klanten in diverse sectoren (finance, telco, fmcg, durables, overheid…) en heeft een bijzonder brede kennis van onderzoeksmethodes en technieken (concept testen, segmentatie, tevredenheid).

Sedert 2013 is ze binnen Ipsos verantwoordelijke voor de onderzoeksdomeinen rond advertising ('creative excellence' genaamd) en brand health. De focus van Ilse en haar team ligt op het evalueren en het verbeteren van communicatie ('Creative is king'), en natuurlijk ook de impact en effectiviteit van de communicatie in kaart brengen.

Ilse is dan ook een expert in het evalueren, meten, en verbeteren van communicatie en de impact ervan. Ilse is eveneens verbonden aan de Arteveldehogeschool als begeleidend docent en researcher.

Als ervaren onderzoeker kijkt ze er heel erg naar uit om te zetelen in de jury van de Effie Awards, in een domein dat haar nauw aan het hart ligt!

Anke Moerdyck
BAM

ANKE MOERDYCK

Global Marketing Director - InSites Consulting

Starting her career at InSites Consulting in 2006, Anke has a 15-year growth path within the business. As ambitious as the global consumer insight and collaboration agency, she developed experience from Marketing Operations to Marketing Strategy, from local to global to glocal branding. A perfectionist who gets her (sugar) rush from building creative and impactful B2B marketing campaigns.

As team lead for the agency's global Growth Marketing department, today Anke oversees a team of 10 multidisciplinary marketing colleagues. She's accountable for all corporate communication activities as well as overall branding and image and oversees the development and delivery of a fully integrated marketing strategy for the business in 17 markets across 5 continents.

Sophie Pochet
BAM

SOPHIE POCHET

Chief Academic Officer - IHECS

Sophie Pochet, Chief Academic Officer van de Master in Reclame & Communicatie aan het IHECS, heeft zich sinds 2008 gespecialiseerd in reclame-ethiek.

In 2014 behaalde Sophie een doctoraat in Informatie & Communicatie aan de ULC met haar thesis gewijd aan de houding van toekomstige adverteerders tov. reclame en ethiek. Als hoogleraar reclame-ethiek aan IHECS en UCL wil ze de nieuwe generatie marcom professionals bewust maken van het belang van nieuwe maatschappelijke uitdagingen die opdoemen.

Tegelijkertijd coördineert ze het certificaat in Communicatie & Marketing aan de IHECS Academy en is ze lid van het internationale netwerk van de Netexplo Academy, die elk jaar bij Unesco de meest impactvolle innovaties over de hele wereld beloont. Dit met als doel sociologische en kritische lessen te trekken.

Peter Speltens
BAM

Peter Speltens

Strategic Director - Dallas

Peter deed meer dan 20 jaar marketingervaring op, zowel bij adverteerders als bij verschillende agencies. Op dit moment is hij Strategic Director bij het Dallas Antwerp. Samen met zijn strategisch team vormt hij de link tussen creatieven, accounts en klanten. Altijd vanuit een creatief en commercieel perspectief. Peter startte als Account bij GV/Company (TBWA) en LG&F (FamousGrey).

Vervolgens stapte hij over naar de klantzijde om de kledijmerken Quiksilver en Roxy op de Benelux kaart te zetten. Nadien herlanceerde hij het premium racefietsmerk Eddy Merckx Bikes om vervolgens samen met 2 partners het bureau HarderBetterFasterStronger te runnen. Daar werkten ze 10 jaar intensief samen voor klanten zoals BMW Motorrad, Selexion, Krëfel, Puratos en Wienerberger.

De voorbije 2 jaar was Peter actief als Marketing & Communication Manager bij Unilin waar hij het vloerenmerk IVC internationaal verder uitbouwde. Maar recentelijk keerde hij terug naar zijn oude reclameliefde om er sinds dit jaar mee voor te zorgen dat Dallas met een vernieuwd management een mooie doorstart kan maken binnen de +KOO Groep.

Kristel Vanderlinden
BAM

Kristel Vanderlinden

Head of Strategy & Intelligence &KOO,
managing partner - The Future Laboratory Europe

Kristel has been a strategic director for over 20 years, embracing, trends, future insights changing customer and societal behaviors as a driver for strategic choices and customer strategies. Her rich career in mostly advertising agencies locally and globally has given her a unique perspective on building futureproof brands, marketing strategies and innovations. Kristel's approach on marketing is one driven by today and tomorrow's behaviors. She's a genuine game changer driven by a profound drive for betterment. To use her words: 'We help build future-kind strategies'.

After being Global Brand Director for Unilever at Lowe Worldwide Amsterdam, Managing Partner and Head of Strategy of Ogilvy, Boondoggle and Spectra, Kristel became Chief Strategy, Innovation and Intelligence of &Koo and the Cronos Group. She recently launched the European business of The Future Laboratory, one of the world's most renowned futures consultancies. With a unique blend of trend forecasting, consumer insights, brand strategy and innovation, she helps inspire and  future-proof organisations. Next to being a futurist, she's a passionate keynote speaker on trends and future insights from the metaverse to Generation Alpha.

'Offering relevancy today is a whole new ball game, with customers looking beyond the façade of advertising, turning brands and businesses inside out.' With this perspective Kristel is pleased to be part of the Effie Jury, representing the Belgian Marketing Association.

Caroline Vervaeke
BAM

CAROLINE VERVAEKE

Business Director/Partner - Profacts

Caroline heeft meer dan 30 jaar professionele ervaring in marketing & communicatie. Ze werkte in verschillende nationale en internationale communicatiebureaus voor verschillende klanten en merken in verschillende sectoren zoals Retail, FMCG, dienstverlening, media, zorg en B2B.

Ze werkte ook 10 jaar als consultant. Ze richt zich op zowel strategische als operationele uitdagingen: business development, strategische marketing, merkportfolio & positionering, consumer/shopper insights, marktonderzoek, communicatiestrategie, CRM implementatie, digitale transformatie…

Sinds 2020 versterkte ze Profacts om de kloof tussen data/inzichten en strategische marketing. Ze houdt ervan om met verschillende afdelingen samen te werken, bruggen te bouwen en projecten te realiseren in samenwerking met andere belangrijke spelers van het bedrijf.

Ze was vaak verantwoordelijk voor het aannemen en coachen van mensen en ontwikkelde vaardigheden op het gebied van people management en coaching. En dit is wat haar het meest motiveert: ervaringen delen.

Laurent Massart
UMA

Laurent Massart

Client Partner - dentsu Benelux

Laurent begon meer dan 10 jaar geleden in media te werken na zijn studie Marketing & Business Management. Hij begon bij Microsoft en kwam daarna bij Dentsu, waar hij van Junior Account Executive doorgroeide naar Head of client services en nu Client Partner in de Benelux-structuur, waar hij hand in hand met de Nederlandse collega's werkt aan het groter maken van dentsu dan ooit.

In zijn carrière heeft hij de kans gehad om te werken voor geweldige klanten en geweldige campagnes zoals 'We are Belgium' of 'de lancering van Jupiler 0,0' met AB InBev, '#Ikweethetzeker' campagne met EG of 'Set the pace' van Jaguar Land Rover.

Op dit moment heeft Laurent, met MediaMarkt in de Benelux of Zalando in de Benelux & Nordics, de mogelijkheid om in verschillende andere landen te werken voor opmerkelijke projecten waardoor hij verschillende markten en culturen kan vergelijken.

Gepassioneerd door zijn werk en nieuwsgierig om meer te leren, is het al een paar jaar een droom om lid te worden van de Effie Jury. Het is een eer om deel uit te maken van deze groep professionals van hoog niveau en hij kijkt ernaar uit om zijn rechtlijnigheid en uitdagende blik in het team te brengen.

Wietse Robberechts
UMA

Wietse Robberechts

Digital Director - ZIGT Media

Wietse startte zijn loopbaan bij wat toen nog de Persgroep Advertising heette. Daar leerde hij de mediasector beter kennen en testte hij onder meer het effect van verschillende reclamecampagnes. Na 3 jaar zorgde de ambitie om zelf strategieën en campagnes uit te werken ervoor dat hij de overstap maakte naar de kant van de agencies.

Bij ZIGT Media startte hij als allround mediaplanner waar hij actief impact kon hebben op de mediaplannen van adverteerders. Hij bouwde daar eerst zelf digitale expertise op om vervolgens het digitale departement van ZIGT uit de grond te stampen. Nu is hij Digital Director en in die hoedanigheid commercieel en strategisch verantwoordelijk voor het digitale departement. Daarnaast is hij lid van het management team en zetelt hij voor ZIGT in de UMA board.

Wietse is constant op zoek naar innovaties die ons vakgebied beter kunnen maken, maar blijft kritisch en stelt effectiviteit voorop. Hij vindt het een eer om in de Effie jury te kunnen zetelen en kijkt enorm uit naar de inspirerende cases.

Camille Audet
UBA

Camille Audet

Chief Customer & Data Officer - AXA

Met een Master in Marketing- en Communicatiestrategie aan het Instituut voor Politieke Studies in Parijs, begon Camille haar loopbaan bij toonaangevende bedrijven als L'Oréal en Danone. In 2008 ging ze aan de slag in de financiële sector waar ze bij Dexia/Belfius haar expertise in strategische marketing en online verkoop verder ontwikkelde. Ze zette haar carrière verder bij BNP Paribas Fortis, waar ze eerst op de digitale afdeling, en vervolgens op klanttevredenheid werkte.

In 2018 AXA Belgium als Head of Market Research, en in 2019 werd ze aangesteld als Digital Director. Nog geen drie jaar later werd ze in 2022 lid van het Management Committee en benoemd tot Chief Customer & Data Officer. Daarmee kreeg ze de verantwoordelijkheid over de teams Communication, Sustainability en Branding.

Bovendien vervult Camille ook de rol van Executive Sponsor of Diversity and Inclusion binnen AXA Belgium. Als trouwe #AXAHeartsInAction vrijwilligster draagt ze actief bij aan verschillende initiatieven, zoals de jaarlijkse River Clean-up en de 'Finance for Kids' dagen.

Onder haar leiding werd AXA Belgium in 2023 voor het tweede jaar op rij verkozen tot Beste Digitale Verzekeraar in België. De Know You Can campagne met Nafi Thiam werd datzelfde jaar nog bekroond met een bronzen Effie Award.

Maxime Bossuyt
UBA

Maxime Bossuyt

Brand Director Jupiler - ABInbev

Ariane Collard
UBA

Ariane Collard

Directeur marketing & Customer Experience - HELAN

Met een Master in Geschiedenis en diploma Postuniversitair bedrijfsbeheer aan de Vlerick Business School op zak, dompelde Ariane zich in de eerste twaalf jaren van haar carrière onder in de wereld van consumentengedrag, en dit in toonaangevende marktonderzoeksbureaus.

In 2010 ging ze aan de slag bij Partena Ziekenfonds waar ze drie jaar later verantwoordelijk werd voor de marketing en communicatie. Ze realiseerde de overstap van een verouderde push-strategie met koude acquisitie naar een pull-strategie gebaseerd op impactvolle campagnes en een solide basis van digitale leadgeneratie. In een volgende rol werd het domein Customer Experience Management toegevoegd aan haar verantwoordelijkheden en kon ze werken aan een transversale strategie met als doel een consistente positieve klantervaring te creëren.

In 2022 werd de fusie tussen Partena en OZ werkelijkheid en werd Ariane naar aanleiding hiervan aangesteld als Directeur Marketing & Customer Experience. In deze rol is ze vandaag verantwoordelijk voor marketing, communicatie, customer experience, productmanagement en innovatie voor de volledige groep. Het lanceren van het merk Helan vormt een belangrijke mijlpaal in haar carrière: een unieke kans om een totaal nieuw merk en een nieuwe positionering in de markt te zetten.

Lise Conix
UBA

Lise Conix

Chief Executive Officer - Schoenen Torfs

In een paar torenhoge hakken, met een missie to 'empower' en een hartverwarmende portie mildheid is Lise Conix (34) - nicht van oprichter Wouter Torfs - sinds 2022 CEO. Daarvoor was ze 10 jaar aan de slag als marketingdirecteur en duurzaamheidsmanager bij familiebedrijf Schoenen Torfs.

Zorg dragen voor elkaar zit in het DNA van Schoenen Torfs, in het DNA van de familie. Als dochter van ouders die voor Artsen Zonder Grenzen werkten, groeide Lise - die tot haar derde levensjaar in Zimbabwe woonde - op met een open mind en een grote maatschappelijke betrokkenheid.

Geen wonder dat Lise het als een missie ziet om zowel de klanten als de 700 medewerkers van Torfs sterk in hun schoenen te helpen staan.

In 2021 ontving ze met Torfs een Silver Effie voor de #SamenSterk-campagne.

Als jurylid van de Effie Awards zal haar focus vooral liggen op engagement en empowerment.

Louis-François D'Aoust
UBA

Louis-François D'Aoust

Senior Director Fabric and Home Care - Procter & Gamble

Mieke Debeerst
UBA

Mieke Debeerst

Chief Customer Experience & Marketing Communications Officer - Belfius Bank & Insurance

De passie van Mieke voor marketing en communicatie ging van start als accountmanager in een Brugs reclamebureau. Met merken als Playmobil, Marie-Jo en Lutosa groeide de liefde van het reclamevak.

De overstap naar de adverteerderskant als Head of Communications bij Gamma zorgde voor opmerkelijke campagnes die vandaag nog verder leven. Ze ontwikkelt er haar marketingstijl waar aantrekkingskracht gekoppeld wordt aan gevoelsvolle communicatie.

Dan volgt de verrassende overstap naar de "steriele" financiële wereld. Als Marketing Director bij Axa, blijft ze bouwen aan marketingvormen die mensen ontroeren.

In 2014 gaat ze de grootste uitdaging van haar carrière aan bij Belfius. Dankzij haar gedurfde marketingkeuzes, slaagt Belfius erin om het vertrouwen en de tevredenheid van mensen te herwinnen. Vandaag verovert Belfius als Loved Brand steeds meer harten.

In 2018 werd Mieke verkozen tot Marketeer of the Year 2018.

José Fernandez
UBA

José Fernandez

Chief Customer Experience,
Marketing & Digital Officer - D'Ieteren Automotive

José Fernandez is Chief Customer Experience, Marketing & Digital Officer at D'Ieteren Automotive and member of the Board of Direction. He is also member of the Executive Committee of UBA since 2020.

He is a senior seasoned executive leader in marketing and communication, with a focus on digital, media, data and CRM.
Across his fruitful business career, transformation and innovation have been the touchstone of his professional journey.

He started his career in Sales & Marketing at Vandemoortele, with international exposure, before joining leading  CRM and Marketing Automation Belgian then starting Actitoas Associate Partner  and moving in digital and creative agency with Digitas (part of Publicis Group) as CEO. He then joined Media leading agency Dentsu as Chief Commercial Officer before  joining D'Ieteren as from 2019.

José is a regular keynote speaker on digital and marketing and has been professor at ICHEC on Digital Marketing between 2014 and 2019. He is also the President of the Agency of the Year Awards.

Veerle De Taeye
UBA

Veerle De Taeye

Marketing & Communications Manager - CASA International

Veerle is al meer dan 20 jaar gepassioneerd door alles wat met merken, marketing en communicatie te maken heeft.

Ze startte haar loopbaan in de videogame-branche. Ondertussen is ze al 8 jaar actief in de retailsector (home & deco + fashion).

Daarnaast is Veerle ook fiere mama van drie meisjes.

Geert Reyniers
UBA

Geert Reyniers

CEO - Multipharma

Geert Reyniers startte zijn carrière immers als marketeer bij bedrijven als P&G en Janssen Pharmaceutica (Johnson & Johnson). Als Product Manager bij laatstgenoemde wist hij overigens zelf een Effie Award in de wacht te slepen.

Daarna bouwde hij een internationale carrière uit in vooraanstaande farmaceutische en medische technologiebedrijven zoals Abbvie, Stryker, Bristol-Myers Squibb en Novo Nordisk.

Sinds januari 2021 leidt Geert Reyniers Multipharma, dat met 1800 medewerkers, 250 apotheken en 652.000 coöperanten de grootste coöperatie in de Belgische apothekerswereld is. In een sector die zichzelf aan het heruitvinden is, bouwt Multipharma volop aan de apotheek van de toekomst om zo bij te dragen aan een duurzamer gezondheidszorgmodel voor de komende generaties.

De Covid-19 crisis heeft ons allemaal doen inzien dat de eerstelijnszorg - waarin apothekers een cruciale rol spelen - essentieel en impactvol is. Een ideale uitgangspositie dus om impactvolle en effectieve marketing- en communicatiecampagnes te beoordelen.

Elisabeteh Vanhoute
UBA

Elisabeth Vanhoutte

Head of Department/CMO - Universiteit Antwerpen

Elisabeth Vanhoutte behaalt haar master in de romaanse taal- en letterkunde aan de KUL en ontwikkelt er een passie voor perceptiestudies. Vanuit die interesse start ze haar carrière bij VAR als redacteur branded content.

In 2010 switcht ze naar de agentschapskant. Bij Head Office pioniert ze in de begindagen van content & digital marketing op merken als A.S.Adventure, Electrabel en Renault. Als Client Service Director en Country Manager begeleidt de klanten in de merger van Head Office met Sanoma Content Marketing.

In 2015 verhuist Elisabeth naar Flexus (nu At-Thetable), waar ze TUI en Rode Neuzendag lanceert op de Belgische bodem. Dat levert een eerste EFFIE op. Wat later, bij Wijs/Duke & Grace, begeleidt ze merken als Unilin, SOS Kinderdorpen, Extremis en Matexi bij hun digitale strategie.

Sinds 2020 is Elisabeth CMO bij Universiteit Antwerpen. De nieuwe wind waait richting een tweede EFFIE en brengt bovenal een sterke groei voor UAntwerpen, zowel op vlak van aantal studenten als van thought leadership.

Ewoud Van Der Heyden
UBA

Ewoud Van Der Heyden

Marketing Manager - BMW Group Belux

Ewoud studeerde af als Handels- en bedrijfseconomisch ingenieur aan de KULeuven en de Ecole Supérieure des Affaires de Grenoble. Daarna behaalde hij de Postuniversitaire opleiding bedrijfsbeheer (PUB) aan de Vlerick School voor Management. Na een eerste ervaring als Financial Analyst bij het Imelda ziekenhuis in Bonheiden, vervoegde hij BMW Group in 1998. Daar was hij in eerste instantie verantwoordelijk voor het Product Management.

Vanaf 2011 nam hij als Regional Manager de verantwoordelijkheid voor de commerciële resultaten van BMW in Oost- en West-Vlaanderen. BMWi uitbouwen als een ecologisch submerk van BMW was zijn volgende uitdaging. In 2015 maakte Ewoud dan de overstap naar MINI om hier als General Manager het merk nieuw leven in te blazen.

Een terugkeer naar BMW was echter onvermijdelijk: sinds begin 2020 overziet Ewoud als Marketing Directeur alle communicatie, events, product management en CRM van het merk.

Hij is gehuwd en heeft 2 kinderen. Wagens zijn altijd een passie geweest.

Claire Van Hoorn-Gerards
UBA

Claire Van Hoorn-Gerards

Global Category Director - La Lorraine

Claire begon haar carrière na het behalen van een Marketing Master aan Nyenrode Universiteit. Ze werkte voor Procter & Gambleop verschillende merken zoals Lenor, Ariel, Pampers maar had ook commerciële functies (e.g. Shoppermarketing AS. Watson). 15 jaar later staat ze aan het roer van de marketingafdeling van Procter & Gamble voor Frankrijk en de Benelux. Ze heeft een grote passie voor marketing, vooral voor het strategische en innovatieve aspect. en wil keer op keer bewijzen, van korte tot lange termijn, de positieve business impact als je de consument op de juiste manier benadert.

Sinds 2015 woont Claire in België en zette ze haar carrière bij Procter & Gamble verder als Business Unit Manager voor Mondverzorging.

In 2023 gaat ze aan de slag als Global Category Director voor La Lorraine.

Elke dag leert ze iets nieuws, focust ze op innovatie en leidt ze de brand builders van morgen op. Ze maakt graag deel uit van de Effie jury om te leren van de verschillende cases en business impact & creatieve impact te belonen.

Isabelle Vanden Eede
UBA

Isabelle Vanden Eede

Chief Brand, Communication & ESG Officer - Orange Belgium

Isabelle wordt licentiaat in Communicatie aan de ULB in 1997 en begint hetzelfde jaar aan haar carrière by Ogilvy & Mather als Account Executive. Nadien wordt ze Account Manager bij VVL/ BBDO en later Account Director bij Famous.

In 2010 ruilt ze de reclamewereld voor een job aan adverteerderskant en start ze bij Mobistar als Head of B2C Communication. Gaandeweg krijgt ze meer verantwoordelijkheden (B2B en Corporate communicatie, event, sponsoring en social media). Ze is ook verantwoordelijk voor de geslaagde rebranding van het merk Mobistar naar Orange.

Sinds december 2020 is ze Chief Brand, Communication & ESG Officer bij Orange Belgium, waar zij zich bezighoudt met de strategie en positionering van het merkenportfolio, de corporate en commerciële communicatie alsook de ESG strategie.

Ellen Vermeulen
UBA

Ellen Vermeulen

Global Marketing Director Innovation & Portfolio Plant-based EDP - Danone-Alpro

Na haar studies Handelsingenieur aan de Universiteit Antwerpen, gaat Ellen aan de slag bij Procter & Gamble als Brand Manager. De eerste 4 jaar werkt ze in de Belgische tak op verschillende merken, in combinatie met een customer marketer rol. Ze helpt mee het eerste gecentraliseerde marketingteam op te starten, om dan te verhuizen naar de Europese hoofdzetel in Geneve. Daar leidt ze het Europese Direct-to-consumer Programma voor Pampers, van online & oflline magazines, websites & e-commerce. Na een stop in Homecare & een assignment bij Unicef, verhuist Ellen weer naar ons land om aan de slag te gaan bij Alpro als marketingverantwoordelijke voor België in 2015.

In 2017 verschijnt ze weer op het globale toneel, maar deze keer gefocust op innovatie & strategie binnen de snelgroeiende markt van Plant-based. Dat levert haar een plaatsje op in Trends-ranking 'top 30 new generation leaders' in januari 2020. Daar is ze erg trots op, temeer omdat ze als Belgische op een global niveau een purposeful impact kan hebben, terwijl ze ook heel aanwezig kan zijn als mama voor haar 2 opgroeiende kinderen.

Ellen krijgt energie uit mensen begrijpen, structuur in chaos te brengen, licht in het onbekende, teams doen groeien. Ze wordt graag uitgedaagd door moeilijke en complexe vraagstukken.

Wint u in 2024 een Effie Award?
registreer uw case voor 26 april

Of schrijf u in voor de online Effie Infoclass op 28 maart.