De nagel op de kop - 2dehands.be | Effie case 2017

Bekijk deze Effie-case

Sommige onderdelen van onze site zijn afgeschermd. Gelieve uw gegevens éénmalig in te vullen voor ongelimiteerde toegang tot ons archief met Effie-cases van meer dan 25 jaar.

Aanspreking  
Voornaam *
Naam *
Bedrijf *
E-mailadres *
 
  * Verplicht in te vullen


2ememain.be - De nagel op de kop

De nagel op de kop

Gold Effie
2dehands.be - Happiness Brussels
Retail & E-tail

2ememain.be - De nagel op de kop

De nagel op de kop

Gold Effie
2dehands.be - Happiness Brussels
Retail & E-tail

1. MARKTSITUATIE

2dehands.be slaagde in de ambitieuze missie om in Vlaanderen een jarenlang status quo te doorbreken en zo onbetwistbaar leider te worden in de classifieds markt. Onze strategie bestond uit een strakke doorvertaling van de principes van Byron Sharp zoals beschreven in het boek How brands grow:

  1. We richtten ons op penetratie door meer mensen het platform te doen gebruiken in meer situaties
  2. We onderscheidden ons merk via het onbetwistbare emotionele inzicht: 'Het leven staat nooit stil'
  3. We versterkten dit verder door het bouwen van "memory structures" via een consequent gebruik van assets binnen een strak communicatieterritorium
  4. Met een "always-on" mediaplan en dominante share of voice, bereikten we continu bestaande en nieuwe gebruikers om de site en de app te gebruiken

2. UITDAGING

Afgetekend leider worden op vlak van volgende key metrics:

  • Web visits
  • Active app users
  • Merkvoorkeur
  • TOM awareness

3. STRATEGIE

De groeistrategie van Byron Sharp consequent toepassen.

4. CREATIEVE STRATEGIE

De celebratie van het onbetwistbare maar emotionele inzicht dat het leven nooit stilstaat, gecombineerd met het pragmatische statement dat er "elke dag miljoenen redenen" zijn om 2dehandse.be te gebruiken.

5. RESULTATEN

Eind 2016 behaalden we de vooropgestelde voorsprong op de vooropgetelde metrics. Het landschap veranderde definitief in mei 2017 toen Kapaza besloot de Belgische markt de verlaten.

CLIENT
2dehands.be
Petra Baeck

Petra begon haar carrière bij AmCham Belgium en ging vervolgens naar InterContinental, waar ze in de PR en marketing afdelingen werkte. In 2002 vervoegde ze Brussels Airlines als Loyalty & CRM Manager. In 2007 ruilde ze Brussels Airlines voor American Express België, waar ze werkte als Head of Consumer Marketing. Vervolgens nam ze een sabbatical break om een postgraduaat Trendwatching aan de HoGent te behalen. Petra is sinds einde 2014 Head of Marketing & Customer Service bij 2dehands.be.

2dehands.be - Petra Baeck

AGENCY
Happiness Brussels
Els Raemdonck

Els zette haar eerste passen in het vak meer dan 20 jaar geleden. Ze werkte bij verschillende bureaus : Saatchi&Saatchi, Young&Rubicam, Ogilvy&Matter, Duval Guillame en Famous.
Sinds 4 jaar combineert ze het lectorschap aan de Eramus Hogeschool in Brussel met het strategisch directeurschap bij Happiness Brussels. Ze heeft reeds haar EFFIE sporen verdiend in het verleden met Senseo en Axion van het Gemeentekrediet.
Ze is niet enkel professioneel begaan met 2dehands.be, maar ook privé een grote fan van het platform.

Happiness Brussels - YYY