Nieuw in de Effie-jury:
Louis Daoust en Maxime Bossuyt

Onze partnerorganisaties vaardigden weer heel wat nieuwe marcomspecialisten voor onze Effie-jury af. UBA zorgt voor maar liefst zeven nieuwe juryleden. We stellen de laatste twee kort voor via ons traditioneel intakegesprek. Maak kennis met Louis Daoust (Procter & Gamble) en Maxime Bossuyt (AB InBev).

Waarom wil je in de jury zetelen?

In een wereld van hyperconnectiviteit, waar consumenten voortdurend gebombardeerd worden met boodschappen, zijn creativiteit en de kwaliteit van de executie cruciaal voor de groei van merken. Dat is waar het allemaal om draait: creativiteit ten dienste stellen van groei! Ik ben blij dat ik als jurylid inspiratie zal kunnen halen uit het beste Belgische marketingwerk.
Louis Daoust, Marketing & Commercial Director Fabric & Home Care Procter & Gamble
Omdat de Effie Awards een belangrijk en inspirerend platform zijn voor het delen en bespreken van effectiviteit in marketing. Deel uitmaken van de jury en al het sterke marketingwerk in België mogen doornemen en beoordelen, is een eer en genoegen.
Maxime Bossuyt, Brand Director AB InBev

Nieuw in de Effie-jury: Louis Daoust en Maxime Bossuyt

Welk magazine, website, newsletter, boek of influencer inspireert je in jouw beroep?

Ik haal meestal inspiratie uit veel verschillende bronnen, waaronder linkedIn. Maar bepaalde boeken, zoals 'Lovemarks' van Kevin Roberts, markeerden mijn begin in brand building. Dat blijft toch een referentie waar ik regelmatig naar teruggrijp.
Louis Daoust, Marketing & Commercial Director Fabric & Home Care Procter & Gamble
Het boek dat mij inspireert op professioneel vlak is 'The 7 habits of highly effective people'. De inzichten daarin helpen mij om voorrang te verlenen aan belangrijke zaken en om duidelijke keuzes te maken. Jaarlijks herlees ik dit boek. En word ik herinnerd aan het belang van het bepalen van het juiste einddoel ('start with the end in mind'), alsook het belang van te focussen op de zaken waar je zelf invloed op hebt ('focus on what you can control').
Maxime Bossuyt, Brand Director AB InBev

Van welke winnende Effie-case van de voorbije jaren was je onder de indruk?

Ik vond de case van Quick geweldig. Dit was een mooi voorbeeld van een merk dat excelleert in merkimago en in hoe zich te onderscheiden ten opzichte van zijn concurrenten om aldus een echte connectie te creëren met de Belgische consument. Iedere marketeer weet dat er niets erger is dan een bestaande propositie proberen te imiteren. De magie van deze campagne vond plaats wanneer het merk zijn unieke rol en positionering (het Belgische erfgoed) herontdekte en dit versterkte met een memorabele campagne.
Louis Daoust, Marketing & Commercial Director Fabric & Home Care Procter & Gamble
Ik was onder de indruk van de winnende Effie case van Quick in 2023: 'Het onbreekbare Belgische merk, tegen alle verwachtingen in'. Waarom? Omdat deze case toont dat lokale iconische merken kunnen heropleven dankzij een juiste en radicale strategische keuze. In het geval van Quick was dat de keuze voor 'Belgitude' en de consistente uitvoering daarvan in de creatie.
Maxime Bossuyt, Brand Director AB InBev

Als je een adverteerder/bureau zou mogen aanraden om een dossier in te sturen dit jaar, welke campagne zou dat dan zijn?

Hier zet ik mijn joker in. Er is zoveel creativiteit in onze sectoren, maar creativiteit moet ten dienste staan van merken en resultaten opleveren. Ieder merk dat zich in deze beschrijving herkent, moet zich aanmelden!
Louis Daoust, Marketing & Commercial Director Fabric & Home Care Procter & Gamble
Ik vond de recente No Lays, no game campagne van Lays erg sterk. Ze toont hoe je grote platformen en bekende ambassadeurs kan gebruiken, met tegelijkertijd een focus op het product in de creatieve uitingen en een betrokkenheid van de consument.
Maxime Bossuyt, Brand Director AB InBev

[ Alle Canal berichten ]