3. Strategie
Insight
De overtuiging bestaat dat bescheidenheid en zelfvertrouwen niet kunnen samengaan. In België komt het constante conflict tussen egocentrisme, geassocieerd met persoonlijk vertrouwen, en bescheidenheid tot uiting in de overtuiging dat Belgen te bescheiden zijn om echt zelfverzekerd te zijn. Deze spanning vormt de basis van onze strategie.
Strategie
AXA België positioneren als het verzekeringsmerk dat zelfvertrouwen viert (op de Belgische manier), door zelfvertrouwen en bescheidenheid te combineren. Om de Belgische manier van in jezelf geloven te verpersoonlijken, waren we op zoek naar een menselijke belichaming van de waarden die 'Know You Can' in België, om deze persoon te ondersteunen op zijn persoonlijke en professionele parcours. Onze keuze viel op Nafissatou (Nafi) Thiam, zevenkampster van wereldniveau en Olympisch medaillewinnaar (2016 in Rio). Ze fascineerde ons: Nafi Thiam overtrof voortdurend haar eigen record, wedstrijd na wedstrijd, terwijl ze heel bescheiden bleef.
Creatie
- 2020 - Het jaar van zelfvertrouwen in tijden van veerkracht
Lanceringsjaar van 'Know You Can'
- 2021 - Het jaar van zelfvertrouwen om vooruitgang te boeken en te schitteren
- 2022/2023 - Het jaar van onze strategische verandering
De menselijke waarheid achter een groot atleet
Dit was het derde jaar op rij dat we het parcours van Nafi Thiam als atlete hebben ingezet om onze langetermijn brand-buildingcampagne voort te zetten. Goud winnen in Tokyo in 2020/1 was een geweldige prestatie voor haar en had voor ons een ideale situatie kunnen zijn om uit te buiten in de volgende campagne. Voor ons was het echter belangrijk om trouw te blijven aan onze belofte en prioriteit te geven aan haar parcours in plaats van aan haar overwinningen. Dit bleek een geweldige kans om een nieuwe laag content toe te voegen waarin we de nadruk legden op de mentale inspanningen die nodig zijn om vertrouwen te krijgen en te behouden.
Om het thema 'vertrouwen' verder uit te diepen en de associatie met AXA als ondersteunend merk te versterken, ontwikkelden we 15-seconden durende filmpjes rond Nafi's persoonlijke tips voor meer zelfvertrouwen en plaatsten die op niet-gefilterde digitale platforms zoals TikTok.
|