5. RESULTATEN
Het aantal personen dat het Gemeentekrediet als hoofdbank heeft, is gestegen met ruim 2% over de campagneperiode. Het is voor het eerst sinds 5 jaar dat er een significante stijging is voor cliëntschap binnen de banksector in België.
Verder zijn ook het aantal zichtrekeningen en het aantal personen dat is komen informeren voor een woonkrediet spectaculair toegenomen.
Het Gemeentekrediet heeft samen met bank B de sterkste stijging (+7%) gerealiseerd op het vlak van spontane notoriëteit tijdens de campagneperiode. Het Gemeentekrediet heeft hiervoor een investering nodig gehad die 25% lager ligt dan de investering van bank B.
Daarnaast heeft het Gemeentekrediet de hoogste TOM en spontane reclameherinnering uit de sector, met een zeer ruime voorsprong op de andere banken.
Er zijn in totaal 10 campagnegolven (imago+ product) gevoerd met het ‘ Ge meent dat toch niet’-concept. Allemaal, onafgezien het budget, scoren ze boven het sectorgemiddelde wat betreft de nuttige score.
Ook voor het imago van het Gemeentekrediet heeft de campagne haar werk gedaan. Studies wijzen op een sympathiek en aantrekkelijk imago, dat aanleunt bij aspirationele merken als Nike, Swatch, Kipling en Smart.
|