Meet the jury: Peter Ampe


Hoe kijken de juryleden uit naar de 2022-editie van de Effie Awards? We vroegen het aan Peter Ampe, Chief Creative Officer bij FamousGrey en een van de anciens uit onze 30-koppige jury.

Blij om weer deel uit te maken van de jury?

" Als creatief ben je vooral bezig met lorem ipsum, in een Effie-jury wordt dat lorem ipsos. Die rationele en analytische benadering van campagnes en de behaalde resultaten vind ik heel interessant. Een Effie-jury is de perfecte training voor mijn linkerhersenhelft, zo blijven mijn hersenen mooi in balans. "

Meet the jury: Peter Ampe

Welke tips & tricks zou je willen meegeven aan bureaus en adverteerders die een case willen indienen?

" Een case moet je zien als een estafetteloop, waarbij de stok naadloos moet doorgegeven worden van challenge naar strategie, van strategie naar idee, van idee naar resultaten. Dit moet één gefundeerd verhaal vormen. Als je onderweg verandert van baan of als je stok verandert van kleur of vorm, dan verlies je punten bij een jury. "

Wat is voor jou het belangrijkste argument om deel te nemen aan de 2022-editie?

" We leven in tijden die constant zorgen voor nieuwe realiteiten en uitdagingen. Die laatste vormen de perfecte voedingsbodem voor disruptieve strategische en creatieve oplossingen die zorgen voor bewezen effectiviteit. Het zijn dus moeilijke tijden voor merken, maar ook gouden als je elke uitdaging objectief benadert vanuit de basiswaarden van de Effies. Daarbij maakt de jury geen onderscheid tussen grote of kleine merken. Enkel de effectiviteit telt. "

[ Alle Canal berichten ]