Meet the jury: Kris Michiels


Hoe kijken de juryleden uit naar de 2022-editie van de Effie Awards?
We vroegen het aan Kris Michiels, Marketing Director & BU lead Refreshment Belux bij Unilever en een van de anciens uit onze 30-koppige jury.

Blij om weer deel uit te maken van de jury?

"Ja en ik kijk er bovendien hard naar uit. Het is niet alleen een blij weerzien met een jury vol inspirerende marketingprofessionals, maar het is ook de jaarlijkse hoogmis van de sterkste marketingcampagnes. Ik beschrijf het als een mini-MBA over marketingstrategie, creativiteit en effectiviteit."

Meet the jury: Kris Michiels

Welke tips & tricks zou je willen meegeven aan bureaus en adverteerders die een case willen indienen?

"Alles start met de keuze van de juiste case. Zorg eerst dat je intrinsiek een sterk verhaal hebt en probeer niet via allerhande kunstingrepen er toch iets van te maken. Die cases vallen als eerste door de mand. Heb je dat sterk verhaal, denk dan 'end to end' als je de case schrijft. De voorbije jaren was het niveau van de cases bijzonder hoog. Het wordt dus belangrijker om sterk te scoren op elk element van de case: van de context, inzicht en strategie tot ROI. Probeer ook een duidelijke link te hebben tussen de verschillende onderdelen. Ikzelf heb een zwak voor krachtige storytelling in de context setting (word ik van bij de start meegetrokken in het verhaal?) en voor scherpe insights die de strategie drijven. Geen insight die gecopy-pastet is van het internet, maar een duidelijk onderbouwd consumentengedreven inzicht."

Wat is voor jou het belangrijkste argument om deel te nemen aan de 2022-editie?

"Alle bureaus en adverteerders die een Effie case indienen, zijn trotse marketeers en overtuigd van de kracht van marketing voor het behalen van resultaten. Die trots kunnen delen binnen en buiten je bedrijf is geweldig. Je versterkt mee onze marketing community en je krijgt sowieso onderbouwde feedback die je helpt om nog sterkere campagnes te creƫren."

[ Alle Canal berichten ]