Meet the jury: Mélanie Decelle


Mélanie Decelle, Marketing Director bij Spadel, is een van de vijf nieuwe juryleden aan adverteerderskant op de Effie Awards. We vroegen hoe ze haar debuut in de vakjury tot nog toe beleeft.

Wat vindt u ervan om in de Effie jury te zitten?

"Eerst en vooral is het een eer. Een Effie Award winnen betekent heel wat in onze sector. Daarnaast ben ik nieuwsgierig om alle cases te mogen analyseren. Het zal me in staat stellen om geïnspireerd te worden door verschillende andere adverteerders en bronnen. Tot slot overheerst een gevoel van verantwoordelijkheid. Elke case vertegenwoordigt het werk van een team dat dingen in beweging wil brengen en impact wil creëren. Als jury hebben we de verantwoordelijkheid om dat werk, en in het bijzonder de bewezen resultaten en de creativiteit van dat werk, te beoordelen. Ik weet door mijn dagelijkse job hoe moeilijk het is om als merk iets te doen dat beantwoordt aan een reële behoefte en daarmee resultaten te behalen."

Meet the Jury: Mélanie Decelle

Waarop zal u letten?

"Ik kijk vooral naar de bewezen creativiteit. Dat kan zowel op het vlak van content, de aanpak van een problematiek als de planning zijn. Kortom, hoe is het merk de uitdaging aangegaan voor het probleem waarmee het geconfronteerd werd. Een tweede aandachtspunt is de duidelijkheid: is de uitdaging helder geformuleerd en is het idee op een vloeiende en coherente manier uitgewerkt? Tot slot zijn de resultaten uiteraard belangrijk: is de adverteerder erin geslaagd om zijn merk sterker te maken?"

Wat is uw ultieme tip voor de inzenders?

"Geloof in wat je doet! Een Effie-case is de vrucht van je werk en van je team. Als juryleden moeten we de campagnestrategie, de creatie en de uitvoering in enkele minuten kunnen lezen en begrijpen. De passie in het verdedigen van je case is dus iets dat het verschil kan maken."

 

[ Alle Canal berichten ]