Meet the Jury: Arjan Pomper


De jury van de Effie Awards bestaat dit jaar opnieuw uit 30 mannen en vrouwen die excelleren in het marketingvak. In de jury zitten traditioneel ook enkele nieuwkomers. Dit jaar zijn dat er drie en we stellen ze de komende weken aan u voor. Beginnen doen we met Arjan Pomper, Market CEO bij Dentsu Aegis Network Belgium. We vroegen hem naar zijn belangrijkste inspiratiebronnen.

Wat is voor u het beste marketingboek?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik slechts enkele marketingboeken van A tot Z gelezen heb. Ik heb ook moeite met boeken in de stijl van 'Seven habits of...' of 'Five steps to...'. Alsof marketing een trucje is en je succesvol wordt als je je maar aan het stramien houdt. Het zijn juist de andersdenkende marketeers die het verschil maken. Van de onlangs verschenen boeken vind ik 'Gen Z' van Rene Boender en Jos Ahlers interessant, en uiteraard 'Marketing voor de mad men van morgen' van Wim Vermeulen, maar daar ben ik misschien wat subjectief (Vermeulen werkt bij Isobar, onderdeel van Dentsu Aegis, nvdr.). Voor mij gaat het vaak om stukken informatie die interessant zijn en die ik dan met elkaar combineer. Die informatie kan van overal komen.

Meet the Jury: Arjan Pomper

Wat is voor u de beste marketinginformatiebron?

Informatie die ik krijg via ons netwerk, LinkedIn en de vakpers, en dat in combinatie met goede gesprekken erover. Netwerken als Dentsu bieden ongelofelijk veel research, cases, initiatieven, enz. waardoor ik heel wat inspiratie en informatie ter beschikking heb. Verder is LinkedIn zeer waardevol en belangrijk voor mij. Ik heb veel connecties en volg relevante bedrijven, maar ben daar toch selectief in. Zodra iemand te veel oneliners of lijfspreuken post (waarop mensen dan met 'so true' reageren), dan blokkeer ik die liever.

Wat is uw professioneel motto?

Ik geloof niet dat ik dat heb. Een (vak)mens mag nooit stilstaan en moet zich altijd openstellen voor nieuwe ontwikkelingen, afwijkende initiatieven en ondernemers. Zij zijn het die de wereld doen veranderen en inspiratie geven. Ik heb veel klanten gehad die verwachten dat de adviezen anders moeten zijn dan de gebaande paden. Dat is goed voor hen en voor de mensen die met hen werken.

 

[ Alle Canal berichten ]