Ikea - Make room for | Effie case 2019
Ikea - Make room for

Make room for

Bronze Effie
Ikea - DDB
Retail & e-tail

CLIENT
Ikea
Miguel Aguza

Miguel begon zijn carrière in 1999 bij Publicis Brussels waar hij gedurende 9 jaar meebouwde aan de merken Renault, Garnier, Nescafé en RTBF. Hij verhuisde naar DDB Brussels in 2008 en sloot zich aan bij het team dat verantwoordelijk was voor D'Ieteren.

In 2011 maakte hij de overstap naar de wereld van de adverteerders, eerst bij Renault en daarna (in november 2014) bij IKEA. Als Country Marketing Communication Manager was hij er verantwoordelijk voor de externe communicatie, de productie van content, de mediastrategie en de PR-marketing.

Ikea - Miguel Aguza

AGENCY
DDB
Dieter Riemaeker

Gebeten door communicatie en reclame, ging Dieter na zijn studies psychologie aan de slag als strategisch planner bij Saatchi & Saatchi. Daar leerde hij de knepen van het vak op merken als Universiteit Gent, Europees Parlement, Carrefour, Sara Lee …

In 2016 verhuisde hij van de Publicis groep naar Air waar hij het strategische team mee vorm gaf. Om uiteindelijk begin dit jaar de overstap te maken naar DDB Brussels. Als lid van het management staat hij aan het hoofd van het strategische team en zet er mee de lijnen uit voor IKEA, bpost bank en Volkswagen.

DDB - Dieter Riemaeker