De Standaard - Curieuzeneuzen Vlaanderen | Effie case 2019
De Standaard - Curieuzeneuzen Vlaanderen

Curieuzeneuzen Vlaanderen

Silver Effie
De Standaard - Bonka Circus
Leisure & entertainment

CLIENT
De Standaard
Emmanuel Naert

Emmanuel studeerde Filosofie aan de KUL en later Middle Management aan de Vlerick Business School in Gent. Hij zette zijn eerste stappen in mediamarketing in 2001 bij Dag Allemaal en het jongerenmagazine Joepie. Vanaf 2006 maakte hij de overstap naar Humo, waar hij vooral op de verbreding en diversificatie van het merk werkte. Sinds 2011 is hij verantwoordelijk voor het zakelijk en marketingbeleid van De Standaard. Daar werkt hij voornamelijk op het uitbouwen van een sterke branding van De Standaard, zowel de krant als de digitale platformen. En coördineert hij de digitale transformatie die het nieuwsmerk ondergaat.

De Standaard - Emmanuel Naert

AGENCY
Bonka Circus
Peter Verbiest

Peter Verbiest is Licentiaat Germaanse Filologie en Marketing (Vlerick). Hij startte in 1989 bij het VVL/BBDO van Wim Van Hees en Patrick Janssens en verliet dit in 1998 als Account Director om bij GV/Company te werken. Eerst als Board Account Director, later als Managing Director. Na een stage bij Chiat/Day Los Angeles (het bureau van Apple en Adidas) maakte hij bij i-merge (later Boondoggle) de switch naar Strategic Director. In 2016 deed hij de overstap naar Bonka Circus, ook als Strategisch Directeur, om alleen nog 'content with a purpose' te maken: content die tot doel heeft positieve maatschappelijke veranderingen te versnellen.

Bonka Circus - Peter Verbiest