bpost bank - How a SH*T campaign launched our installment loans | Effie case 2019
>bpost bank - How a SH*T campaign launched our installment loans

How a SH*T campaign launched our installment loans

Bronze Effie
bpost bank - DDB
Banking

CLIENT
bpost bank
Thierry Ballas

Thierry studeerde Toegepaste Economische Wetenschappen aan de VUB en volgde daarna een aantal cursussen voor leidinggevenden aan INSEAD. Hij startte zijn carrière in 1998 bij Mercedez-Benz België, waar hij de afdelingen CRM en digitale communicat ie lanceerde. Later werd hij Marketing Communicatie Manager voor Chrysler, Jeep en Dodge.

In 2005 ging hij aan de slag bij l'Oréal om te helpen bij de strategische lancering van onder meer Men Expert en Elsève Nutri-gloss. Vier jaar later werd h ij Hoofd CRM, Marketing Communicatie en Segment Manager bij Toyota & Lexus. En in 2014 startte hij als Hoofd Marketing Communicatie en Brand Manager bij bpost bank. Hij richtte zich op de herpositionering van het merk en verbeterde de digitale aanwezigheid van bpost bank in het Belgische banklandschap. Hij speelde ook een belangrijke rol bij de verdere ontwikkeling van de interne bedrijfswaarden.

bpost bank - Thierry Ballas

AGENCY
DDB
Dieter Riemaeker

Gebeten door communicatie en reclame, ging Dieter na zijn studies psychologie aan de slag als strategisch planner bij Saatchi & Saatchi. Daar leerde hij de knepen van het vak op merken als Universiteit Gent, Europees Parlement, Carrefour, Sara Lee …

In 2016 verhuisde hij van de Publicis groep naar Air waar hij het strategische team mee vorm gaf. Om uiteindelijk begin dit jaar de overstap te maken naar DDB Brussels. Als lid van het management staat hij aan het hoofd van het strategische team en zet er mee de lijnen uit voor IKEA, bpost bank en Volkswagen.

DDB - Dieter Riemaeker