3. STRATEGIE
Gezien de doelstelling om de penetratie te verhogen, wil Cécémel een zo breed mogelijke doelgroep aanspreken. Dit ligt ook perfect in lijn met het 'voor jong en oud'-imago van Cécémel. Daaruit vloeit ook het inzicht voor de strategie en creatie voort: volwassenen snakken af en toe naar een moment voor zichzelf en kijken dan vaak terug naar een zorgeloze kindertijd. Het 'geniet op elk moment' concept is erop gericht mensen aan te zetten om af en toe een momentje voor zichzelf te stelen en even zorgeloos te genieten. Met een Cécémel uiteraard.
Dit vertaalde zich in de nieuwe Tv-spot, radiospots, abribussen en Facebook. De volgende elementen die eigen zijn aan Cécémel werden hierbij ook duidelijk tot uiting gebracht: nostalgie, voor jong en oud, ondeugendheid, fun en humor.
Geniet op elk moment op tv
We kozen ervoor om de campagne te starten met een tv-spot die de waarden van Cécémel terug in de kijker moest plaatsen en de emotionele band met onze doelgroep aanhalen.
Geniet op elk moment op radio
Radio was het perfecte medium om in te spelen op specifieke gebruiksmomenten en andere gebruiksmomenten naar voor te brengen op het juiste ogenblik (ochtend, pauze, avond).
Geniet op elk moment in het straatbeeld
De 'geniet op elk moment' slogan wordt in combinatie met een van Cécémels sterkste brand assets (de gele kleur) ingezet. Cécémel deed dit op heel specifieke locaties. De plaats werd vervolgens gelinkt aan het relevante gebruiksmoment en productformaat, met een aangepaste boodschap per locatie.
Geniet op elk moment op Facebook
Een trouwe fanbase op Facebook gaf Cécémel de kans om volop de humoritische en nostalgische insteek van het 'geniet op elk moment' concept uit te spelen en de interactie aan te gaan.
|