Caroline Vervaeke wordt nieuwe Effie Director

Brussel, 26 april 2024 - Op 1 mei start Caroline Vervaeke als Effie Director. Ze volgt Lydia Desloover op, die zoals eerder aangekondigd, vanaf half mei directeur publiek, marketing en communicatie bij The National Opera of Belgium wordt (De Munt/La Monnaie).

Caroline Vervaeke heeft meer dan 30 jaar professionele ervaring in marketing & communicatie. Ze werkte in verschillende nationale en internationale communicatiebureaus: Quattro DMBB, Ogilvy & Mather, TBWA, Duval Guillaume Brussels, Saatchi & Saatchi Brussels, Kunstmaan. Daarnaast werkte ze voor The House of Marketing en voor verschillende klanten en merken in verschillende sectoren zoals retail, FMCG, dienstverlening, media, zorg en B2B. De voorbij drie jaar leidde ze het onderzoeksbureau Profacts als partner en business director.

Ze wordt verantwoordelijk voor alle communicatie rond Effie, het in goede banen leiden van het indienen van de cases, de organisatie van de jury, de coördinatie van het Effectiveness Forum en de Effie Awards uitreiking. Daarnaast zal ze ook de Effie-missie verder uitdragen via het content kanaal Effie Canal en de communicatiekanalen van de ledenorganisaties ACC, BAM, UMA en UBA.

Caroline Vervaeke wordt nieuwe Effie Director

Marc Frederix, voorzitter van Effie: "Lydia heeft dankzij haar enthousiasme en dynamiek de afgelopen zes jaar de Effie-organisatie succesvol verbreed en verdiept met als resultaat een jaarlijkse stijging van de inschrijvingen en een toenemend engagement van stakeholders en sponsors. Met Caroline halen we een gedreven en ervaren marketeer in huis die dankzij haar kennis van het ecosysteem, haar brede netwerk en strategische inzichten op dit elan kan verder bouwen. Vooral haar expertise in research draagt bij aan een extra dimensie voor Effie. In naam van de bestuursraad danken we Lydia voor het harde werk en wensen we veel succes aan Caroline."

"Na 35 fijne en leerrijke jaren in de marketingwereld voel ik me vereerd dat ik Lydia mag opvolgen en haar sterke werk van de voorbije jaren mag verderzetten", aldus Caroline Vervaeke. "Het belang van Effie kan niet overschat worden, dat leerde ik al heel vroeg in mijn carrière bij Quattro. Het is een kwestie van respect voor ons metier en vertrouwen verdienen van de adverteerder. Het vak evolueert voortdurend en die evoluties willen we graag weerspiegeld zien in de ingediende cases. Effie is en blijft voor mij de weg om het vak aantrekkelijk, relevant en geloofwaardig te houden en om jonge marketeers te enthousiasmeren. Een hele mooie uitdaging!"

Ter info nog deze very last call: vrijdag 26 april 2024 om middernacht loopt de deadline af om je Effie case(s) te registreren

Voor meer info, contacteer
Caroline Vervaeke - Director Effie Belgium