Effie lanceert de Effectiveness Barometer


Brussel, 11 september 2017 - Hoe denkt de Belgische marketeer over marketing communication effectiveness? Effie Belgium lanceert samen met iVOX een jaarlijkse bevraging bij marketingspecialisten over het belang en de evolutie van communication effectiveness binnen de sector.

Het bevorderen van effectiviteit in marketingcommunicatie is sinds 1968 de belangrijkste doelstelling van Effie wereldwijd. Effie doet dit onder meer door goede voorbeelden en professionals die het goede voorbeeld geven in de kijker te zetten, ervaringen te delen en jonge mensen in het werkveld op te leiden.

"Doel van dit Effectiveness Barometer is zicht te krijgen op het belang en de evolutie van marcom effectiveness binnen organisaties en dit zowel bij adverteerders als bij de creatieve en media agencies die voor de merken werken", aldus Birgit Heymans, Director van Effie Belgium. "Het effect meten van marketingcommunicatie in het behalen van marketing en sales objectieven zou in theorie op het agenda moeten staan van elke marketer. Via deze peiling onderzoeken we hoe het op dit vlak in België is gesteld."

De eerste resultaten zullen worden bekendgemaakt op 28/9 tijdens het Effie Effectiveness Forum en de Award Ceremony 2017.

Effie nodigt alle vakmensen uit om deel te nemen aan de korte bevraging
via deze link.

 

[ Alle persberichten ]