Reacties van op de Effie-jurydag


De Effie-jury zonderde zich op 9 september een hele dag af op in de Proximus Tower in Brussel om het definitieve palmares van de Effie Awards 2022 te bepalen. Na afloop van de beraadslagingen sprokkelden we ter plaatse enkele reacties bij de juryleden.

Het was een jurydag met waardevolle discussies. Elk jurylid kreeg op voorhand vijftien cases toegewezen waardoor elke case de tijd en de energie kreeg die ze verdiende. Dat resulteerde in prima debatten. Het deed me plezier om adverteerders te zien terugkeren en te zien groeien. Effie-deelnemers doen iets met onze feedback en we slagen dus in onze missie om de efficiëntie en effectiviteit van marketingcampagnes beter te maken dankzij Effie. Wat het voor mij het meest boeiend maakt om in deze jury te zetelen, is dat je geïnspireerd wordt door wat er in andere sectoren gebeurt. Dankzij de inzichten van andere juryleden kan ik mijn marketingteam inspireren, maar hou ik ook mijn eigen geest scherp. En verder is het gewoon een toffe community.
Lies Eeckman, Managing Director bij Polestar Belgium

De Effie-jury zonderde zich op 9 september af om het definitieve palmares van de Effie Awards 2022 te bepalen

Ik heb in mijn jonge jaren zelf Effies gewonnen, maar ik vind dat het niveau er echt wel op vooruitgegaan is. Effie Belgium is een community geworden die adverteerders en bureaus helpt om meer op effectiviteit te focussen. Dat werpt zijn vruchten af. Je ziet dat ook in hoe de cases zijn opgebouwd en geschreven. Ik vond de jurering inspirerend en leerrijk omdat ik verschillende standpunten te horen kreeg. Toch was er veel unanimiteit en eensgezindheid in hoe hoog we de lat legden voor een Effie. Dat heeft natuurlijk te maken met het goede voortraject van deze jurering. We werden zeer duidelijk gebrieft en alles werd prima aangestuurd.
Caroline Vervaecke, Business Director & Partner bij Profacts
Ik hou van discussies met andere juryleden en het krijgen van andere invalshoeken en die waren er wel, zeker naarmate de dag vorderde. Ik stel wel vast dat ik de mogelijke touchpoints van een campagne of strategie ruimer bekijk dan de meeste andere juryleden. Ik vind de strafste cases diegene die via nieuwe of originele touchpoints weten te communiceren met hun doelgroepen. Het was mijn derde opeenvolgende jaar in de Effie-jury en dus helaas mijn laatste. Ik merk daarbij op dat ik kritischer ben geworden in het beoordelen van de cases.
Sylvie Dewaele, Media Arts Director bij TBWA

[ Alle Canal berichten ]