Deze inzichten waren bepalend voor de carrière van onze Effie-winnaars


Als er een ding is waar Effie-winnaars voortdurend naar zoeken, zijn het wel insights om een campagne, businessidee of merkstrategie te ontwikkelen. Als slotvraag vroegen we ons zeskoppig panel wat het inzicht is dat hen gevormd heeft en als een mantra volgen.

VERTROUW OP JE BUIKGEVOEL

"Mijn leidraad is: als het niet goed aanvoelt, is het meestal geen goede keuze. Ik heb een tijdje nodig gehad om dat goed te beseffen, met name in mijn carrièrekeuzes. Alle bureaus kampen met dezelfde problemen: chaos, gebrek aan tools, budget en personeel, lastige klanten, enz. Je komt heus niet in een sprookjeswereld terecht als je bureau X voor bureau Y ruilt. Als je gelukkig en blij bent met je job, is er geen enkele reden om te veranderen, zelfs een hoger salaris of betere functie niet. Ik heb het een keer gedaan en het is het echt niet waard! "

Floris Adriaenssens, Connection Planner FamousGrey

Deze inzichten waren bepalend voor de carrière van onze Effie-winnaars

WEES NIET TE ZUINIG MET JE ENERGIE

"Als je gevonden hebt wat je graag doet en je krijgt de kans om dat professioneel te doen, ga er dan voluit voor en wees niet te zuinig met je energie. Er zullen altijd obstakels op je weg komen, maar als je gelooft in wat je doet, komt de rest vanzelf."

Janpieter Mels, Business Director WeWantMore

TROUW BLIJVEN AAN JE EIGEN STIJL

"Het heeft me wat tijd gekost om erachter te komen, maar ik heb geleerd dat je best trouw blijft aan je eigen stijl en persoonlijkheid. Op school en in de universiteit volg je vaak een opgelegd kader, maar in de professionele wereld moet je toch je plaats vinden binnen de context en bedrijfscultuur. Wie dat niet doet, krijgt het moeilijk. Dat beseffen bleek voor mij een aantal jaren geleden een cruciale stap in mijn carrière."

Amaury Van de Zande, Market Research and Insights Manager MIVB

VOOR ELK PROBLEEM IS ER EEN OPLOSSING

"In het begin van mijn carrière raakte ik nogal snel in paniek als er iets misliep. Ik zie hetzelfde nu vaak gebeuren bij jongere collega's. Maar, zo weet ik nu, voor elk probleem is er een oplossing, zelfs als de dingen niet volgens plan verlopen. Het voorbeeld bij uitstek is de coronacrisis die alles op zijn kop heeft gezet. Toch zijn we er bij Kom op tegen Kanker in geslaagd om behoorlijke resultaten neer te zetten, simpelweg door rustig te blijven."

Marina Van den Nouweland, Campaign Manager Kom op tegen Kanker

POSITIVITEIT IS BESMETTELIJK

"Ik heb geleerd dat enthousiasme en positiviteit heel besmettelijk kunnen zijn. Wie impact wil hebben op anderen moet zelf het goeie voorbeeld geven. Je eigen attitude beïnvloedt die van anderen. Ik merk dat niet iedereen zich daar altijd even bewust van is."

Yannick de Bièvre, Head Of Marketing MediaMarkt-Saturn Belux

NIET WAT, MAAR WAAROM

"Een grote klassieker, maar zo essentieel. Het is de basis van ons vak.
'People don't buy what you do but why you do it'.""

Pauline Kinet, Marketing Director VOO

[ Alle Canal berichten]