Profacts

Carine Vaeremans, Managing Director Profacts

Waarom sponsort Profacts de Effie Awards?

Carine Vaeremans, Managing Director - Profacts
"Omdat we geloven in de impact van sterke campagnes". En daar zetten we ons bij Profacts ook dagelijks voor in. Revealing factors for succes, het is niet zomaar onze tagline.

Als onderzoeksbureau denken we samen met onze klanten na hoe ze succesvoller kunnen worden in de markt. We staan strategisch dikwijls mee aan de basis van grote innovaties of een vernieuwende aanpak voor hun producten en diensten. We ondersteunen onze klanten dan ook in het uitbouwen van sterke campagnes die écht het verschil maken. En we durven stellen dat een geslaagde campagne geen toevalstreffer is, wel het tactische en/of creatieve summum van een uitstekend voorbereid strategisch traject.

Tijdens dat co-creatieve traject bieden we onze klanten een uitgebreid aanbod onderzoeksoplossingen aan. Van het genereren van insights tot conceptontwikkeling, inzichten rond segmentatie, optimale pricing, pre & posttesting, neuro bootcamps, merkwaarden en merkimago, customer experience, employer branding,…
Telkens trachten we de inzichten van de doelgroep op een relevante manier te vertalen naar aanbevelingen voor het bouwen van merken.


Campagnes vandaag hebben zo veel meer facetten dan campagnes van pakweg 50 jaar terug. En dus gaat het er ook anders aan toe in marktonderzoek. In dit digitale VUCA tijdperk waarin we onderhevig zijn aan duizenden boodschappen per dag, vragen we u bijvoorbeeld niet meer of u het merk zag in een televisiespot, of hoe radioreclame uw mening heeft veranderd, of u een affiche heeft opgemerkt.

We zetten in op nieuwe onderzoeksmethoden die ondersteund worden door nieuwe technologie en ons veel dichter bij de pure beleving brengen. Van klassieke vragenlijsten naar eenvoudige apps of chatbot toepassingen. Van expliciete bevragingen naar combinaties met impliciet meten. Zo observeren we bij evaluatie van een campagne uw kijkrichting, weten we welke creatieve ideeën uw hart echt sneller laten slaan, ontdekt u nieuwe concepten in een virtual reality omgeving, of meten we impliciet hoe sterk een merk bepaalde associaties bij u oproept. De Effie awards zetten in op bewezen effectiviteit in combinatie met creativiteit.

De Effie Awards liggen bij ons DNA. Sterke ideeën, met een sterke uitwerking, met een impact op bedrijfsresultaten, daar streven we elke dag naar!

Meer info op PROFACTS.be

[ Alle sponsor profiles ]