iVOX

Hans Verhoeven

Waarom sponsort iVOX de Effie Awards?

Hans Verhoeven, General Director iVOX
“Hoe vanzelfsprekend de connectie tussen marktonderzoek en marketing lijkt, het blijkt echter geen evident huwelijk. Als sponsor van Effie moedigt iVOX de combinatie aan tussen het creatieve out-of-the-box thinking van reclamecampagnes en het soms vrij rigide ‘meten is weten’ van onderzoeksdata.

De marketingwereld kent een disruptieve dynamiek door de confrontatie met de mondige en diverse consument die zich laat bereiken via verschillende kanalen. Door verhoogde competitie, kortere product life cycles en meer volatiele trends staat de reclamemarkt voor de uitdaging om het bestaansrecht van soms dure campagnes te verantwoorden. Er is nood aan evidence based consumer data die dienstdoet als fact checker, zowel ten behoeve van de creaties en concepten als voor en na de campagnes. De monitoring van de consument geeft immers essentiële info qua KPI. Helaas kunnen sommige complexe rapporten met daarin weinig tastbare cijfers slechts zelden de creatieve geesten in advertising inspireren. Nochtans is gedegen campagneonderzoek een essentiële voorwaarde om consumentgericht te denken en te werken. iVOX maakt hier een speerpunt van met als baseline FFF: Fast, Flexible and Fair pricing.

Daarnaast faciliteert iVOX zelf zogeheten onderzoekcampagnes - Data Driven Marketing & PR Campaigns – en speelt in op de wensen van de reclamemarkt. Met nieuwe sticky agile digital marketing formats, zoals een interactieve quiz of profiel- of kennistesten biedt iVOX met haar Marketing & PR partners een volledig geïntegreerd project aan: én veel consumer data én media exposure én lead generation.”


Jarenlange ervaring in het online marktonderzoek en een panel van 150.000 Belgische consumenten maakt het voor iVOX mogelijk om, naast de core-business van online enquêtes, ook andere accenten te leggen.
Als missing link tussen de vragen van de adverteerder en de antwoorden van de consument, vormt iVOX een belangrijke schakel voor marketeers, mediaplanners en advertising agencies.
Onderzoeksresultaten aangevuld met socio-demografische en psychografische factoren maken doelgroepen identificeerbaar en helder te onderscheiden.
Brands moeten in hun campagnes strategisch uit de hoek komen en met de juiste fundamenten en connecties kunnen ze de markt blijven veroveren.

 

Meer info op www.ivox.be

 

[ Alle sponsor profiles ]