Effie Awards 2023: 28 genomineerden


Brussel, 11 september 2023 - 28 cases maken kans op een felbegeerde Bronze, Silver of Gold Effie. Dat maakte Effie Belgium bekend na zijn traditionele jurydag. Dit jaar noteerden de organisatoren 46 inschrijvingen.
Dit resulteerde uiteindelijk in 38 ingediende dossiers.

Op vrijdag 8 september kwam de Effie-jury onder leiding van Aude Mayence samen om de ingezonden cases, die na de online scoring van midden augustus een minimum score van 60% behaalden op bewezen efficiency, naast een minimum totaalscore van 60%, te bespreken en beoordelen. In totaal schopten 28 cases, uit diverse sectoren en segmenten, het tot de finale. Op donderdagavond 5 oktober weten we wie van hen een Bronze, Silver of Gold Effie aan zijn palmares mag toevoegen.

De 2023 Effie-jury onder leiding van Aude Mayence

De jury selecteerde na zijn beraadslaging de volgende cases in alfabetische volgorde voor een plek in de finale:

Adverteerder Case Bureau
AB Inbev Pauwel Kwak - Explore the taste of imagination - Revitalising and expanding the Kwak brand EPOCH Bristol & BBDO Belgium
+ Sonhouse, Publicis, K-Creation & Production & draftLine
ALDI België ALDI, altijd slim Serviceplan Belgium
+ Boa & Publicis
AXA Insurance Know you can Publicis Groupe
+ Wavemaker
bpost Waiting is a thing of the past - Introducing new parcel receiving habits Wunderman Thompson
Brocom Even checken met mijn verzekeringsmakelaar, 't is zijn vak AddRetail
+ Wavemaker
Cristal Innovating for Xtra taste sensation in pils WeWantMore & Wunderman Thompson
+ Dentsu Media
Decathlon Decathlon wordt nolhtaceD Bonka Circus
+ Influo, BePublic
Delhaize Little Lions TBWA
+ MindShare & BrandBloxx
EG Urilys - A caring partner to all women at any time Dallas
+ Initiative
Ethias The impact of human connections Springbok
+ Space
Helan Onafhankelijk Ziekenfonds Helemaal welzijn FamousGrey
+ Mindshare
Husk Reduce the ride Happiness Brussels
IKEA I love you BUT Ogilvy Social Lab & Mindshare
+ Oona
Kruidvat Hoe een Nederlands promokanon de Belgische harten won DDB Brussels
+ DDB Amsterdam, Eigen Fabrikaat, UM & Mindshare
Lidl Sterk in eigen merk BBDO Belgium
+ Zigt
MIVB/STIB Making gen Z choose for MIVB mortierbrigade
+ Universal Media
Mobile Vikings Mobile Vikings knalt het volledige internet door de Belgische markt at-thetable
+ Maxus
musemPASSmusées De Nationale Expo realiseert dromen… en lead generation publiq
+ VAR, Rossel,
Beodesign & Lucy
Nationale Loterij Subito - A little snack of happiness BBDO Belgium
Procter & Gamble Dash - Every degree counts Publicis
+ Superkraft, Ketchum; NoPanic, Communisis
Quick Het onbreekbare belgische merk. Tegen alle verwachtingen in. Happiness Brussels
Roularta Libelle - Zij aan zij LDV United
Spadel Spa Reine - 5l Eco Pack Happiness Brussels
+ Space
Telenet From hard to reach to hard to ignore - Boosting Telenet consideration with a younger audience TBWA
+ PHD
Toyota How Toyota overperformed a market dominated by uncertainty BBDO Belgium
VDAB Blind gesprongen BBDO Belgium
+ Geronimo
Volvo Car Belux The street is our showroom FamousGrey
+ FamousGrey Relations
& Mindshare
Zalando 10 years of Zalando mortierbrigade
+ Wavemaker, Oona & UPR


We herinneren ook graag aan het Effie Effectiveness Forum op donderdag 5 oktober overdag waar alle 28 genomineerde cases in detail zullen worden voorgesteld door de betrokken bureaus en adverteerders. Met andere woorden, het moment bij uitstek om deze best practises uit het marketingvak te ontdekken.

Het event vindt digitaal plaats, maar een select aantal studenten kan de presentaties live meemaken. Er zijn nog enkele plaatsen over voor studenten. Inschrijven kan door een mailtje te sturen

Voor meer info, contacteer
Lydia Desloover - Director Effie Belgium
Tel.: 0475 96 14 72
E-mail: lydia.desloover@effiebelgium.be

[ Alle persberichten ]